Langkau ke kandungan utama

YAHUDI MEMUTAR BELITKAN PERKARA SEBENAR.

YAHUDI MEMUTAR BELITKAN PERKARA SEBENAR.



Setelah empayar Uthmaniah jatuh, umat Islam terus menerus tidak berupaya melepaskan diri daripada sistem yang di taja oleh Barat hinggalah ke hari ini. Bila kita tanya kepada kebanyakan tokoh-tokoh Islam, mengapa mereka turut serta dalam sistem Barat itu, biasanya mereka menjawab, “Tiada pilihan lain.” Ya, seolah-olah secara tidak langsung mereka menganggap Islam tidak mempunyai jalan sendiri dalam soal mengatur dan mentadbir kehidupan. Seolah-olah Islam tidak sempurna, ia kekurangan cara untuk mengatur dan mentadbir walaupun rata-rata mereka mengaku Islam itu syumul. 

Firman Allah:


Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.(Al-Baqarah 2:208).


Abuya telah memberikan jalan keluar dan panduan kepada kita bagaimana untuk melakukan apa sahaja menjadi ibadah termasuk mengatur dan mentadbir. Abuya sendiri ada mengeluarkan panduan yang telah pun dibukukan. Iaitu buku ibadah dalam Islam, buku pollitik menurut Islam dan banyak lagi buku-buku yang telah pun diulang cetak.  Bahkan Abuya menunjukkan model melalui kegiatan yang di cetuskannya sendiri bersama-sama dengan pengikut dan juga keluarganya. Model kehidupan Islam yang menyeluruh itu telah berjaya memberikan alternatif kepada umat Islam yang bersama-samanya di dalam dan di luar negara. Sebelum Abuya di ISA kan beliau telah berjaya mengumpulkan dan memberikan peluang kerja kepada masyarat tidak kurang seramai 10 ribu orang termasuk anak-anak yang di berikan pendidikan percuma oleh Abuya. Sehinggalah kerajaan yang di terajui oleh Tun Mahadhir Mohammad menangkapnya dengan peruntukan ISA ketika itu. Abuya menerima dan memberi kerjasama kepada kerajaan ketika itu demi kepentingan umum.


Yahudi putar belitkan umat Islam dalam pelbagai bidang dan sudut. Contoh kesan peninggalan sejarah, bangunan masjid Baitul Maqdis dengan bangunan Qubbah Sakhra adalah dua bangunan yang berbeza. Bukan senang nak jejak kaki ke Masjid Al Aqsa. Ramai manusia berkunjung ke tempat bersejarah tersebut. Para pengunjung dan umat Islam ramai yang terkeliru antara Masjid Al Aqsa dengan Dome of the rock. Yahudi  sengaja kelirukan dengan Dome of the rock. Kawalan ketat yang dilakukan oleh tentera Israel.


Memperkenalkan tokoh-tokoh Islam, seperti ulama dan pemimpin Islam juga Yahudi berjaya putar belitkan. Yahudi tahu umat Islam sayangkan ulama. Contoh dari sudut kelebihan yang di miliki oleh para ulama. Ada ulama yang memiliki karomah dengan memiliki khadam adalah dua perkara yang berbeza. Sebab lahirnya sama yang satu kerana atas dasar taqwa dan satu lagi atas dasar ilmu khadam. Jadi nampaknya banyak orang beribadah tetapi kerana itu,(ibadah ghurur) tipu diri sendiri.


Ada umat Islam yang ibadahnya sudah banya tapi tipu diri sendiri. Cara itu tidak direstui oleh Allah. Sebab itu sewaktu perang hendak merdeka di Indonesia ramai para ulama Indonesia kebal tidak nampak oleh musuh,boleh berjalan atas air, kalau musuh baling bom disambut menjadi roti. Berjaya Yahudi gunakan ulama baik tadi kepada yang negative iaitu ulama generasi kemudian selepas ulama tarikat itu terutama ulama pondok pesantren. Sebab itu masa perang banyak orang melayu kebal, ramai tok guru instant yang kebal.


Hari ini umat Islam menganggap apa yang dikatakan politik itu ialah politik Barat. Ini kerana rujukan mereka pada definisi politik ialah kepada Barat. Mereka tidak lagi merujuk perkara penting ini kepada Islam, yakni Al Quran dan Sunnah. Bahkan di kalangan alim ulama dan pejuang-pejuang Islam pun, politik yang mereka faham adalah politik Barat atau sistem politik berpilihan raya. Takrif siasah atau politik juga Yahudi berjaya mengelirukan. Yahudi mengambil peluang membesarkan-besarkan cara siasah yang ada sekarang.


Politik Islam sama ada yang tersirat atau tersurat, zahiriah atau maknawiah, qat’ie atau ijtihad, semuanya ada di dalam Al Quran dan Hadis. Untuk memulakan politik Islam, kita tidak perlu lagi merujuk walau seinci pun kepada mana-mana agama atau ideologi. Segala-galanya tersusun indah dan terpampang dalam sejarah. Politik itu walaupun telah pernah punah dilanyak oleh politik Barat, kerana kesalahan umat Islam sendiri, namun Insya Allah ia mampu bangun semula. Ia akan sekali lagi menguasai dunia bersama kebangkitan Islam kali kedua yang sedang hebat melanda dunia kini.


















Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

NEGARA SYAM.

NEGARA SYAM (JORDAN, PALESTIN,HEBRON, SYRIA) Negara Jordan menjadi tempat transit bagi Abuya sebelum meneruskan perjalanan ke negara negara lain. Jordan juga dikenali dengan bumi Anbiya. Jordan juga banyak meninggalkan kesan  peninggalan purba yang berusia  ribuan tahun. Ia banyak di Jordan atau dulu dikenali dengan negeri Syam. Wilayah Syam zaman kebangkitan pertama mengandungi Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria. Di era kebangkitan kali kedua Syam telah terpecah kepada empat negara. Ia dilakukan oleh penjajah. Kini terdapat negara Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria secara berasingan satu sama lain. Jordan era terkini dikenali dengan Kerajaan Hasyimiyah Jordan, (Hashemite Kingdom of Jordan) atau lebih dikenali dengan nama Jordan sahaja  merupakan sebuah negara Arab yang terletak di Asia Barat (dulu dianggap Timur Tengah) bersempadan dengan negara-negara Arab yang lain. Ia terletak pada koordinat 34-29 Utara 35-39 Timur iaitu di sebelah Barat La

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN.

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN. Allah telah mengkhabarkan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya bahawa Allah telah ‘set’kan satu Jadual Allah SWT untuk umat yang datang sesudah wafatnya Nabi akhir zaman. Itulah kasih sayang Allah dan Rasul-Nya kepada umat Islam, yang untuk mereka tidak ada lagi nabi dan rasul.Maka diceritakan lah perkara-perkara yang bakal terjadi sama ada yang positif atau negatif. Dengan mengetahui dan memahami jadual itu, umat Islam terpandu atau terpimpin untuk menghadapi dan menerima takdir yang bakal berlaku. Antara jadual yang dimaksudkan itu ialah, Rasulullah SAW bersabda: Yang artinya : "Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian sebagaima­na yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu. Kemudian berlakulah Zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat nya. Lalu berlakulah zaman

AGAMA NABI IBRAHIM.

AGAMA NABI IBRAHIM. Inti pati ayat: Al Qur’an ayat 123 surat 16 An Nahl, Kemudian Kami wahyukan kepadamu (Muhammad): "Ikutilah agama Ibrahim seorang yang hanif." dan bukanlah dia termasuk orang-orang yang mempersekutukan Tuhan. Al Qur’an ayat 39 surat 14 Ibrahim, Segala puji bagi Allah yang telah menganugerahkan kepadaku di hari tua (ku) Ismail dan Ishaq. Sesungguhnya Tuhanku, benar-benar Maha Mendengar (memperkenankan) do`a. Al Qur’an ayat 124 surat 2 Al Baqarah, Dan (ingatlah), ketika Ibrahim diuji Tuhannya dengan beberapa kalimat (perintah dan larangan), lalu Ibrahim menunaikannya. Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku akan menjadikanmu imam bagi seluruh manusia". Ibrahim berkata: "(Dan saya mohon juga) dari keturunanku". Allah berfirman: "Janji-Ku (ini) tidak mengenai orang-orang yang zalim". Al Qur’an ayat 71 surat 21 Al Anbiyaa’, Dan Kami selamatkan Ibrahim dan Luth ke sebuah negeri yang Kami telah memberkahinya untuk sekalian manusia. N