Langkau ke kandungan utama

BARAT TERKEJUT DENGAN TIMUR.


BARAT TERKEJUT DENGAN KEBANGKITAN TIMUR.


Hijrah 1440 tidak memberi mata kepada Yahudi dan sangat merugikan mereka. Apa-apa perancangan musuh Islam sekarang akan menguntungkan Islam! Ibarat senjata makan tuan.Sesungguhnya ia akan membuatkan boneka-boneka Yahudi di seluruh dunia panik.
Termasuklah boneka Yahudi
di Malaysia, mereka hairan apa yang diharapkan lain yang berlalu.


Diharapkan revolusi di Malaysia akan menjadi seperti di Mesir, nampaknya tak berlaku. Dah berjaya melalui PR14, kuasa sudah ada tetapi kerajaan baru terus kaku.Rakyat Malaysia yang telah mendapat sentuhan Islam Abuya, hati-hati mereka tidak menerima cara kekerasan dan kotor ini. Cara menabur fitnah tetap tidak dapat kuasai hati rakyat.Sekejap-sekejap boleh lah, nak sampai seminggu berkumpul di Stadium Merdeka, itu bukanlah ciri-ciri rakyat Islam Malaysia.


Yahudi nampaknya kecewa dengan ayam sabungnya yang sudah cukup terlatih ini. Malaysia tapak kebangkitan Islam kali ke dua. Jadual Tuhan sedang menuju ke destinasinya, iaitu mengarahkan Malaysia bersamanya. Masyarakat dunia sedar atau tidak, Malaysia akan jadi Negara Islam dan tapak empayar Islam.

REBUTLAH GELARAN IKHWAN.
1. Sikap ramah.
2. Paling bermanfaat.
Rasulullah SAW bersabda, "Orang beriman itu bersikap ramah dan tidak ada kebaikan bagi seorang yang tidak bersikap ramah. Dan sebaik-baik manusia adalah orang yang paling bermanfaat bagi manusia." (HR Thabrani dan Daruquthni, dari Jabir RA).
Iman ukhwah kesefahaman dan keselarasan menjadi moto perjuangan Islam yang diasaskan oleh Abuya Syeikh Ashaari Muhammad At Tamimi.
Kemana-mana perkampungan yang Abuya bangunkan, pintu gerbang masuk termaktub cogan kata tersebut.
Ramah dan memberi manfaat kepada masyarakat dilagang oleh Abuya dalam perjuangan.


Bukan sekadar moto atau selogan tetapi menjadi amalan dalam perjuangan. Ianya dilatih hingga menjadi amalan kebiasaan. Di kalangan keluarga dan murid-muridnya dilatih melalui rumah tetamu. Setiap orang ada giliran menjaga tetamu dan melayan hinggalah tetamu pulang.Sejarah tidak pernah berbohong.
Walaupun berlaku semalam atau kelmarin, ia adalah fakta yang tidak pernah menyeleweng,
hatta beribu-ribu tahun jua usianya. 


Begitu juga sejarah kesultanan Melayu di Asia tenggara. Bagaimana nasib Melayu di Thailand, Singapura dan sebagainya. Jika sejarah lampau dijadikan tauladan.
Kesedaran orang Melayu mula timbul apabila ramai dalam kalangan mereka ada menulis tentang nasib serta hala tuju bangsa, agama dan tanah air.
Kita mengambil contoh Melayu baru iaitu bermula setelah bangsa tersebut merdeka dari penjajah yang menjajah negara mereka. Banyak berlaku anjakan paradigma sebelum dan selepas merdeka. Ada yang positif dan ada yang negatif.


Antara perkara positif sebelum merdeka, anak-anak gadis terserlah sifat pemalunya, orang-orang muda lebih menghormati orang-orang yang lebih tua usia daripada mereka. Masyarakat saling bergotong royong dan bertolong bantu. Anak orang lain dilayan bagaikan anak sendiri.

Perkara-perkara negatif yang terserlah berlaku di waktu ini, banyak berlaku gejala sosial negatif seperti berlaku pergaulan bebas,rogol kecurian, pecah rumah, buang bayi merata-rata bukakanlah berita yang hot. Sudah menjadi budaya budak-budak Melayu.Penagihan dadah sudah tidak terkawal lagi.

Pembangunan insan, sama ada melalui pengisian program dakwah di masjid surau, dan tempat terbuka. Pengisian ceramah agama di masjid-masjid dan surau-surau, begitu juga dengan penulisan rencana, kolum, pemberitaan dan lain-lain.

Suka atau tidak kelangsungan
"tradisi" tersebut yang akan menentukan hidup matinya bangsa, agama dan tanah air kita. Untuk generasi anak-anak pembinaan insan melalui pendidikan rasmi dan tidak rasmi perlu di wujudkan.Yang lebih penting  suatu bangsa itu mahu berubah. Bangsa Melayu pada hari ini betul-betul berada dalam delema dan persimpangan. Kita melihat pelbagai perubahan berlaku di serata dunia yang tidak menjanjikan kehidupan yang lebih baik.


Kita juga sedar apa yang kita capai 
hari ini bukanlah sesuatu yang m
dan mungkin fasa satu  masa 
lampau, sebelum kemerdekaan,
kita tidak termimpi kehidupan
 standing negara maju seperti
 sekarang.Terdapat pula dalam 
kalangan bangsa kita yang lahir
di tengah-tengah kemakmuran
dan tidak pernah tahu atau tidak
mahu ambil tahu betapa sukar
dan peritnya perjalanan yang perlu kita lalui untuk sampai ke tahap ini.


Akibatnya rasa bersyukur dan berterima kasih tidak wujud. Yang wujud hanya rasa tidak puas hati yang disogokkan dengan pemikiran barat yang mahukan kebebasan mutlak tanpa memikirkan akibatnya kepada adat resam ketimuran dan agama kita. Maka hilanglah
jati diri dan tercabutlah hidayah
 Allah yang ada pada diri kita. 
ISLAM IS THE WAY OF LIVE.
ABUYA memimpin kita membangunkan kompleks Islam. Di dalam kompleks tersebut kita dibimbing oleh guru mursyid membangunkan
projek fardhu Ain dan fardhu kifayah. Dalam kompleks tersebut dibangunkan produk-produk makanan halal.
 Hati manusia yang bersih 
ditempa oleh makanan yang halal.
Bagi melahirkan generasi penerus perjuangan Islam mestilah melalui pendidikan yang dilagang berdasarkan cita-cita untuk bangunkan Islam.







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

NEGARA SYAM.

NEGARA SYAM (JORDAN, PALESTIN,HEBRON, SYRIA) Negara Jordan menjadi tempat transit bagi Abuya sebelum meneruskan perjalanan ke negara negara lain. Jordan juga dikenali dengan bumi Anbiya. Jordan juga banyak meninggalkan kesan  peninggalan purba yang berusia  ribuan tahun. Ia banyak di Jordan atau dulu dikenali dengan negeri Syam. Wilayah Syam zaman kebangkitan pertama mengandungi Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria. Di era kebangkitan kali kedua Syam telah terpecah kepada empat negara. Ia dilakukan oleh penjajah. Kini terdapat negara Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria secara berasingan satu sama lain. Jordan era terkini dikenali dengan Kerajaan Hasyimiyah Jordan, (Hashemite Kingdom of Jordan) atau lebih dikenali dengan nama Jordan sahaja  merupakan sebuah negara Arab yang terletak di Asia Barat (dulu dianggap Timur Tengah) bersempadan dengan negara-negara Arab yang lain. Ia terletak pada koordinat 34-29 Utara 35-39 Timur iaitu di sebelah Barat La

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN.

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN. Allah telah mengkhabarkan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya bahawa Allah telah ‘set’kan satu Jadual Allah SWT untuk umat yang datang sesudah wafatnya Nabi akhir zaman. Itulah kasih sayang Allah dan Rasul-Nya kepada umat Islam, yang untuk mereka tidak ada lagi nabi dan rasul.Maka diceritakan lah perkara-perkara yang bakal terjadi sama ada yang positif atau negatif. Dengan mengetahui dan memahami jadual itu, umat Islam terpandu atau terpimpin untuk menghadapi dan menerima takdir yang bakal berlaku. Antara jadual yang dimaksudkan itu ialah, Rasulullah SAW bersabda: Yang artinya : "Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian sebagaima­na yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu. Kemudian berlakulah Zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat nya. Lalu berlakulah zaman

AGAMA NABI IBRAHIM.

AGAMA NABI IBRAHIM. Inti pati ayat: Al Qur’an ayat 123 surat 16 An Nahl, Kemudian Kami wahyukan kepadamu (Muhammad): "Ikutilah agama Ibrahim seorang yang hanif." dan bukanlah dia termasuk orang-orang yang mempersekutukan Tuhan. Al Qur’an ayat 39 surat 14 Ibrahim, Segala puji bagi Allah yang telah menganugerahkan kepadaku di hari tua (ku) Ismail dan Ishaq. Sesungguhnya Tuhanku, benar-benar Maha Mendengar (memperkenankan) do`a. Al Qur’an ayat 124 surat 2 Al Baqarah, Dan (ingatlah), ketika Ibrahim diuji Tuhannya dengan beberapa kalimat (perintah dan larangan), lalu Ibrahim menunaikannya. Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku akan menjadikanmu imam bagi seluruh manusia". Ibrahim berkata: "(Dan saya mohon juga) dari keturunanku". Allah berfirman: "Janji-Ku (ini) tidak mengenai orang-orang yang zalim". Al Qur’an ayat 71 surat 21 Al Anbiyaa’, Dan Kami selamatkan Ibrahim dan Luth ke sebuah negeri yang Kami telah memberkahinya untuk sekalian manusia. N