Langkau ke kandungan utama

DAJJAL TELAH MUNCUL.


LGBT BUDAYA DAJJAL.

Semakin hari semakin jelas
dan ketara antara dua jalan. Kebaikan dan kekufuran. Jalan Allah dan jalan Dajjal. Tiada jalan tengah-tengah. Tiada atas pagar.Kita semakin hari semakin hampir menyaksikan pemimpin bawa  yang hak dan pemimpin bawa yang batil. Banyaknya kaum yang engkar dan berani lawan Tuhan.Orang yang berada di landasan dajjal mata hatinya terhijab. Terhijab dengan penyakit syirik jali iaitu kufur dan munafik. Jadi hijabnya sangat tebal. Mata hati jadi buta, gelap tidak nampak apa-apa. 


Sebab itu dia tidak nampak tentang alam ghaib, langsung tidak kenal tentang adanya Tuhan. Allah SWT yang wujud itu. Ada yang memberi laluan kepada ajaran Dajjal, sedangkan dikalangan mereka ada yang mengaku Islam. Budaya dan trend tersebut bukti kedatangan dua pemimpin semakin hampir. Pemimpin yang bawa kebenaran dan pemimpin yang membawa kebatilan.


Budaya dajjal kini telah berleluasa. Contoh dorongan gejala seks bebas telah menjadi suatu kebiasaan. Bukan lagi dianggap sesuatu yang menjadi perosak masyarakat.“Gangguan Seksual” kesan daripada gejala sosial yang bebas. Budaya seks songsang bukanlah menjadi masalah pada sebahagian orang.
Penghinaan kepada Islam, kebelakangan ini menjadi-jadi.Bahkan tidak segan silu menjadi tokoh LGBT.Marilah kita sebagai umat Islam merintih kepada Tuhan bermula dengan bertaubat.


Kemudian seterusnya kita bertindaklah ikut keupayaan yang telah Tuhan berikan kepada masing-masing. Guru didiklah anak-anak murid dengan dibetulkan fitrahnya kembali yang pada asalnya suci. Dengan menanamkan jiwa
tauhid. Mereka yang Tuhan anugerahkan ada kuasa berbuatlah dengan kuasa yang ada dan begitulah seterusnya.Allah SWT aturkan syariat adalah untuk kebaikan manusia itu sendiri. Tuhan tidak ada kepentingan dengan syariat yang diaturkan. 


Dunia dan akhirat adalah kepunyaan dan ciptaan Allah. Allah sendiri menurut kudrat dan iradat-Nya.Kemudian diuruskan sendiri oleh Allah perjalanan segala makhluknya.Bahawa gejala sosial yang negatif banyak berlaku kerana manusia sudah tidak ikut syariat Islam. Beberapa faktor yang membawa kepada berlakunya isu atau masalah gangguan seksual ini. Antara faktor atau penyebab tersebut adalah tarikan fizikal atau personaliti yang menarik. Bentuk badan yang menarik dan seksi adalah menjadi idaman setiap individu terutamanya golongan wanita. 


Pemangsa yang tertarik dengan bentuk fizikal seseorang individu akan mencuba untuk menghampiri nya dan melakukan gangguan seksual.Selain itu, cara pemakaian individu turut mengundang ke arah gangguan seksual yang tidak diingini. Ada wanita yang suka berpakaian seksi dan menjolok mata. Mereka dengan sengaja ingin mendedahkan bahagian badan mereka dengan anggapan ia adalah seksi dan menarik. Namun secara tidak langsung perbuatan mereka menyebabkan gangguan pada diri mereka dari pelbagai aspek.


Pergaulan sosial yang tidak ada batasan juga merupakan penyebab gangguan seksual. Dalam zaman moden ini lelaki dan perempuan beramah mesra dan bergaul tanpa mengira batasan. Ekoran daripada pergaulan itu akan mendorong kepada berlakunya gangguan seksual.
Khususnya dari segi maksud mengajak orang ramai melaksanakan Islam itu;
bukan atas dasar pengabdian kepada Allah SWT, tapi kerana hukum-hukum tersebut 27 kali di dalam Al Quran, iaitu: (Al-An'aam
6:86). (Al A'raaf 7:80)


Himpunan menuntut hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) disifatkan sebagai satu cubaan murahan mempromosi budaya songsang LGBT di negara ini tanpa mengambil kira sensitiviti agama dan kaum seluruh rakyat Malaysia.Para pendukung gerakan LGBT sengaja mencetuskan kemarahan majoriti penganut agama Islam di Malaysia yang terang-terang menolak sebarang budaya, aktiviti mahupun organisasi berkaitan LGBT.


“Walaupun bangsa di Malaysia terdiri daripada pelbagai agama dan kaum dan turut terkenal sebagai negara yang kaya dengan adat dan budaya ketimuran tetap tidak dapat menerima budaya LGBT.“Dalam al-Quran jelas menunjukkan golongan LGBT merupakan golongan yang menzalimi diri mereka sendiri, malah dalam agama lain juga tidak membenarkan gaya hidup LGBT,” 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TETAMU ALLAH

MENJADI TETAMU ALLAH.

Tetamu Allah adalah satu gelaran sangat istemewa dalam Islam.  Allah dan Para Rasul sendiri memberikan layanan istemewa kepada tetamu. Dalam Islam wajib melayani tetamu yang datang bertamu ke tempat kita. Bagi umat Islam yang tahu kelebihan gelaran tersebut mereka akan berusaha dan memasang cita-cita untuk mendapat menjadi "Tetamu Allah ". Manusia di dunia ini dapat menjadi tetamu negara sebagai VIP itu pun manusia sudah rasa sangat berharga dan istemewa. Kerana menjadi tetamu VIP akan menerima layanan lima bintang. 

Betapalah apabila manusia kalau dapat menjadi tetamu Allah ia akan merasakan sepanjang hidupnya bahkan ia akan diberikan nilai sampai ke  Akhirat. "Pergi ke Makkatul Mukarramah tempat yang bersejarah. Manunaikan ibadah kemuncak rukun Islam yang lima Di sana umat Islam menjadi tetamu-tetamu Allah Kenalah menjaga adab-adabnya dengan sempurnanya". ( sedutan madah Abuya Imam Ashaari Muhammad At Tamimi ).

Satu istilah yang disebut oleh Allah d…

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.
(Sungai Dajlah).

Mengimbau kembali XPDC penulis ke Iraq melalui jalan darat dari Jordan pada 9 januari 1990. Menaiki kereta jenis GMC yang boleh memuatkan 9 penumpang. Kali ini penulis hendak kongsikan maklumat berkaitan dengan sejarah Sungai Furat dan Dajlah. Rujukan kebanyakkan dari risalah-risalah yang di terbitkan oleh kerajaan Iraq. Perjalanan darat dari Jordan ke Iraq mengambil masa 12 jam. Sepanjang perjalanan terlalu banyak sekatan tentera di dua buah negara tersebut. Terutamanya semasa berada di kawasan Iraq. Sejarah purba dan sejarah moden Iraq banyak berkaitan dengan sungai tersebut. Furat dan Dajlah merupakan antara sungai yang memiliki ikatan sejarah yang kuat dengan ajaran Islam. 

Sungai yang menjadi sumber mata air di Anatolia, Turki, dan bermuara di Teluk Persia itu berkali-kali disebutkan dalam berbagai hadis. Sungai Furat juga dikaitkan dengan Nabi dan rasul sebelum Nabi Muhammad SAW. Ia juga dikaitkan dengan tanda kiamat s…

ASAL USUL KAMPUNG DATUK KERAMAT.

PUSAT PENGAJIAN ABUYA PRAKTIKAL.
( Pasar Datuk Keramat dikaitkan dengan pasar Siti Khadijah Kelantan ).

BAGI warga kota, nama Kampung Datuk Keramat memang tidak asing lagi, bukan saja kerana ia antara kawasan perkampungan Melayu terbesar di ibu negara, tetapi ia juga adalah syurga makanan. Sebut saja makanan apa, pasti dapat dijumpai di situ.Begitu juga setiap kali kedatangan bulan Ramadan, Kampung Datuk Keramat bertukar wajah menjadi pesta makanan dengan ratusan gerai menjual pelbagai jenis makanan tempatan terutamanya di kawasan Pasar Datuk Keramat. Dalam kemeriahannya sebagai syurga makanan, ramai yang tidak tahu asal-usul nama penempatan ini. BH Plus menyingkap maksud di sebalik nama perkampungan ini. 

ABUYA memulakan jemaah pengajiannya di kampung Datuk Keramat. Ketika itu kumpulan pengajian Abuya dikenali dengan pengajian ".RUMAH PUTIH". Dipanggil rumah putih kerana rumah tersebut berwarna putih. Di markaz tersebut diadakan perjumpaan dikalangan ahli pengajian. Program tet…