Langkau ke kandungan utama

DAJJAL TELAH MUNCUL.


LGBT BUDAYA DAJJAL.

Semakin hari semakin jelas
dan ketara antara dua jalan. Kebaikan dan kekufuran. Jalan Allah dan jalan Dajjal. Tiada jalan tengah-tengah. Tiada atas pagar.Kita semakin hari semakin hampir menyaksikan pemimpin bawa  yang hak dan pemimpin bawa yang batil. Banyaknya kaum yang engkar dan berani lawan Tuhan.Orang yang berada di landasan dajjal mata hatinya terhijab. Terhijab dengan penyakit syirik jali iaitu kufur dan munafik. Jadi hijabnya sangat tebal. Mata hati jadi buta, gelap tidak nampak apa-apa. 


Sebab itu dia tidak nampak tentang alam ghaib, langsung tidak kenal tentang adanya Tuhan. Allah SWT yang wujud itu. Ada yang memberi laluan kepada ajaran Dajjal, sedangkan dikalangan mereka ada yang mengaku Islam. Budaya dan trend tersebut bukti kedatangan dua pemimpin semakin hampir. Pemimpin yang bawa kebenaran dan pemimpin yang membawa kebatilan.


Budaya dajjal kini telah berleluasa. Contoh dorongan gejala seks bebas telah menjadi suatu kebiasaan. Bukan lagi dianggap sesuatu yang menjadi perosak masyarakat.“Gangguan Seksual” kesan daripada gejala sosial yang bebas. Budaya seks songsang bukanlah menjadi masalah pada sebahagian orang.
Penghinaan kepada Islam, kebelakangan ini menjadi-jadi.Bahkan tidak segan silu menjadi tokoh LGBT.Marilah kita sebagai umat Islam merintih kepada Tuhan bermula dengan bertaubat.


Kemudian seterusnya kita bertindaklah ikut keupayaan yang telah Tuhan berikan kepada masing-masing. Guru didiklah anak-anak murid dengan dibetulkan fitrahnya kembali yang pada asalnya suci. Dengan menanamkan jiwa
tauhid. Mereka yang Tuhan anugerahkan ada kuasa berbuatlah dengan kuasa yang ada dan begitulah seterusnya.Allah SWT aturkan syariat adalah untuk kebaikan manusia itu sendiri. Tuhan tidak ada kepentingan dengan syariat yang diaturkan. 


Dunia dan akhirat adalah kepunyaan dan ciptaan Allah. Allah sendiri menurut kudrat dan iradat-Nya.Kemudian diuruskan sendiri oleh Allah perjalanan segala makhluknya.Bahawa gejala sosial yang negatif banyak berlaku kerana manusia sudah tidak ikut syariat Islam. Beberapa faktor yang membawa kepada berlakunya isu atau masalah gangguan seksual ini. Antara faktor atau penyebab tersebut adalah tarikan fizikal atau personaliti yang menarik. Bentuk badan yang menarik dan seksi adalah menjadi idaman setiap individu terutamanya golongan wanita. 


Pemangsa yang tertarik dengan bentuk fizikal seseorang individu akan mencuba untuk menghampiri nya dan melakukan gangguan seksual.Selain itu, cara pemakaian individu turut mengundang ke arah gangguan seksual yang tidak diingini. Ada wanita yang suka berpakaian seksi dan menjolok mata. Mereka dengan sengaja ingin mendedahkan bahagian badan mereka dengan anggapan ia adalah seksi dan menarik. Namun secara tidak langsung perbuatan mereka menyebabkan gangguan pada diri mereka dari pelbagai aspek.


Pergaulan sosial yang tidak ada batasan juga merupakan penyebab gangguan seksual. Dalam zaman moden ini lelaki dan perempuan beramah mesra dan bergaul tanpa mengira batasan. Ekoran daripada pergaulan itu akan mendorong kepada berlakunya gangguan seksual.
Khususnya dari segi maksud mengajak orang ramai melaksanakan Islam itu;
bukan atas dasar pengabdian kepada Allah SWT, tapi kerana hukum-hukum tersebut 27 kali di dalam Al Quran, iaitu: (Al-An'aam
6:86). (Al A'raaf 7:80)


Himpunan menuntut hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) disifatkan sebagai satu cubaan murahan mempromosi budaya songsang LGBT di negara ini tanpa mengambil kira sensitiviti agama dan kaum seluruh rakyat Malaysia.Para pendukung gerakan LGBT sengaja mencetuskan kemarahan majoriti penganut agama Islam di Malaysia yang terang-terang menolak sebarang budaya, aktiviti mahupun organisasi berkaitan LGBT.


“Walaupun bangsa di Malaysia terdiri daripada pelbagai agama dan kaum dan turut terkenal sebagai negara yang kaya dengan adat dan budaya ketimuran tetap tidak dapat menerima budaya LGBT.“Dalam al-Quran jelas menunjukkan golongan LGBT merupakan golongan yang menzalimi diri mereka sendiri, malah dalam agama lain juga tidak membenarkan gaya hidup LGBT,” 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

NEGARA SYAM.

NEGARA SYAM (JORDAN, PALESTIN,HEBRON, SYRIA) Negara Jordan menjadi tempat transit bagi Abuya sebelum meneruskan perjalanan ke negara negara lain. Jordan juga dikenali dengan bumi Anbiya. Jordan juga banyak meninggalkan kesan  peninggalan purba yang berusia  ribuan tahun. Ia banyak di Jordan atau dulu dikenali dengan negeri Syam. Wilayah Syam zaman kebangkitan pertama mengandungi Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria. Di era kebangkitan kali kedua Syam telah terpecah kepada empat negara. Ia dilakukan oleh penjajah. Kini terdapat negara Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria secara berasingan satu sama lain. Jordan era terkini dikenali dengan Kerajaan Hasyimiyah Jordan, (Hashemite Kingdom of Jordan) atau lebih dikenali dengan nama Jordan sahaja  merupakan sebuah negara Arab yang terletak di Asia Barat (dulu dianggap Timur Tengah) bersempadan dengan negara-negara Arab yang lain. Ia terletak pada koordinat 34-29 Utara 35-39 Timur iaitu di sebelah Barat La

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN.

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN. Allah telah mengkhabarkan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya bahawa Allah telah ‘set’kan satu Jadual Allah SWT untuk umat yang datang sesudah wafatnya Nabi akhir zaman. Itulah kasih sayang Allah dan Rasul-Nya kepada umat Islam, yang untuk mereka tidak ada lagi nabi dan rasul.Maka diceritakan lah perkara-perkara yang bakal terjadi sama ada yang positif atau negatif. Dengan mengetahui dan memahami jadual itu, umat Islam terpandu atau terpimpin untuk menghadapi dan menerima takdir yang bakal berlaku. Antara jadual yang dimaksudkan itu ialah, Rasulullah SAW bersabda: Yang artinya : "Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian sebagaima­na yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu. Kemudian berlakulah Zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat nya. Lalu berlakulah zaman

AGAMA NABI IBRAHIM.

AGAMA NABI IBRAHIM. Inti pati ayat: Al Qur’an ayat 123 surat 16 An Nahl, Kemudian Kami wahyukan kepadamu (Muhammad): "Ikutilah agama Ibrahim seorang yang hanif." dan bukanlah dia termasuk orang-orang yang mempersekutukan Tuhan. Al Qur’an ayat 39 surat 14 Ibrahim, Segala puji bagi Allah yang telah menganugerahkan kepadaku di hari tua (ku) Ismail dan Ishaq. Sesungguhnya Tuhanku, benar-benar Maha Mendengar (memperkenankan) do`a. Al Qur’an ayat 124 surat 2 Al Baqarah, Dan (ingatlah), ketika Ibrahim diuji Tuhannya dengan beberapa kalimat (perintah dan larangan), lalu Ibrahim menunaikannya. Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku akan menjadikanmu imam bagi seluruh manusia". Ibrahim berkata: "(Dan saya mohon juga) dari keturunanku". Allah berfirman: "Janji-Ku (ini) tidak mengenai orang-orang yang zalim". Al Qur’an ayat 71 surat 21 Al Anbiyaa’, Dan Kami selamatkan Ibrahim dan Luth ke sebuah negeri yang Kami telah memberkahinya untuk sekalian manusia. N