Langkau ke kandungan utama

TANDA HAMPIR KIAMAT

TANDA-TANDA KIAMAT.


Berikut adalah foto-foto salji yang turun antara Makkah - Madinah di pertengahan bulan Januari 2016 ini:

Berita ini adalah tanda tanda nyata bahwa kita sudah memasuki zaman akhir yang penuh dengan fitnah, dan juga salah satu Tanda tanda kiamat sudah semakin dekat. Hal ini sudah diramalkan 1500 tahun yang lalu oleh Rasulullah SAW dalam sabda beliau,

“Hari akhir tidak akan datang kepada kita, sampai dataran Arab sekali lagi menjadi dataran berpadang rumput dan dipenuhi dengan sungai-sungai (HR Muslim)."


Syaikh Syuraim, Salah satu Imam Masjidil Haram mengatakan, Salji merupakan komponen utama dalam pembentukan sungai dan tumbuhan. Turunnya salji di Jazirah Arab membuktikan kebenaran sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam. Perlu kita ketahui bahwa keadaan tanah di jazirah Arab terkenal begitu kering dan tandus, disertai dengan cuaca panas yang ekstrim. Arab yang terkenal sebagai negeri kering dan gersang kini dihujani salji sehingga membuat tanah di sana hijau dan subur.


Dan di pertengahan Januari 2016 ini, salji kembali turun di tanah Arab, tepatnya di pertengahan highway antara Makkah dan Madinah. Berdasarkan penelitian Profesor Alfred Kroner, seorang ahli geologi terkemuka dunia, dari Department Ilmu Bumi, Institut Geosciences, Johannes Gutenburg University, Mainz, Germany, menjelaskan bahwa Era Salju Baru (New Snow Age) sekarang ini telah dimulai, Salji dari kutub utara mulai merangkak dan perlahan-lahan bergeser ke arah Semenanjung Arab. Pada saat itu iklim dataran Arab berubah dan menjadi salah satu daerah yang paling subur dan hijau di muka bumi. Ini merupakan fakta sains yang tidak boleh dibantah.

( Bukit Magnet perjalanan Madinah Mekah ).

BUKIT MAGNET 
Penduduk asal Madinah sendiri menyebutnya sebagai "Manthaqotul Baido" (tanah putih). Jabal Magnet terletak kira-kira 60 kilometer dari Kota Madinah dengan lokasi kanan kiri terdapat perbukitan. Namanya memang tak sekenal tempat bersejarah lainnya yang ada di kota suci Madinah dan Makkah, seperti Jabal Uhud, Baqi’ Jabal Rahmah, dan lainnya. Namun, "Jabal Magnet" (Bukit Magnet) setiap tahun selalu dikunjungi jutaan manusia dari berbagai belahan dunia yang sedang menunaikan haji dan umrah. Mengimbau kembali ketika penulis sempat pergi ke "Manthaqotul Baido" tanah putih juga dikenali dengan bukit magnet.


Bukit Magnet, tempat dimana kenderaan seolah2 dpt mendaki tanpa bantuan mesin. Hamparan rata yg dikelilingi bukit2 di kiri kanan. Tanah menjadi daerah subur dgn tanaman2 kurmanya. Bukan hanya Bukit Magnet, Madinah juga memiliki struktur geologi lainnya yg cukup unik. Disebelah selatan dan timur kota anda akan melihat batuan2 hitam magma terhampar sangat luas. Pada abad-12 kota Madinah hampir terbakar magma panas merah membara yg keluar dari celah2 rekahan dari dlm bumi. 


Salah satu tanda kiamat ialah dengan kedatangan imam mahdi.
Dalam hadis2 akhir zaman, ada disebutkan tentang kejadian2 yang bakal berlaku hampir kepada munculnya Imam Al-Mahdi.

"Ummu Salamah r.a melaporkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: "Manusia akan berbalah setelah kewafatan seorang Khalifah. Seorang lelaki dari Madinah akan melarikan dirinya ke Mekah. Beberapa orang Mekah akan memaksa beliau agar menerima bai'ah (taat setia) mereka kepada beliau di antara


Rukun dan al-Maqam. Satu pasukan tentera dari Sham akan dihantar menentang beliau dan mereka akan ditelan bumi di Baida'; (padang pasir di antara Mekah dan Madinah). Apabila diketahui manusia, mereka datang berbondong dari Sham dan Iraq untuk membai';ah beliau. Kemudian muncul pula seorang dari Kaum Quraish yang ibunya dari suku Kalb, menentang beliau dan akan ditewaskan; peperangan tersebut dinamakan Perang Kalb. Mereka yang tidak menyaksikan ghanimah peperangan itu adalah malang. Al-Mahdi akan membahagi-bahagikannya dan memerintah mengikut Sunnah Baginda s.a.w. Kemudian beliau wafat dan Kaum Muslimin akan menyembahyangkan beliau." [ Riwayat Abu Daud, Kitab Al-Mahdi ].


Kemunculan Imam Mahdi akan di dahului oleh beberapa tanda-tanda sebagaimana yang disebutkan dalam beberapa hadist berikut:
Telah bersabda Rasullah SAW:Sungguh, Baitullah ini akan diserang oleh suatu pasukan, sehingga apabila pasukan tersebut telah sampai pada sebuah padang pasir, maka bagian tengah pasukan itu ditelan bumi. Maka berteriaklah pasukan bagian depan kepada pasukan bagian belakang, dimana kemudian semua mereka ditenggelamkan bumi dan tidak ada yang tersisa, kecuali seseorang yang selamat, yang akan mengabarkan tentang kejadian yang menimpa mereka. (HR. Muslim, Ahmad, Nasai, dan Ibnu Majah)


Justeru besar kemungkinan tentera yang diutus itu adalah dari syiah. Ini kerana syiah, walaupun dari keturunan parsi (bukan arab) mempercayai akan kedatangan imam Mahdi mesti dari imam mereka yang ke 12 ( imam syiah) dan upacara membai'ah imam Mahdi dari golongan sunni sudah tentu tidak dipersetujui dan ditentang sekeras-kerasnya oleh mereka.


Jika benar tentera syiah yang dihantar dari Syam untuk memerangi imam Mahdi, maka diyakini bahawa peperangan revolusi syria akan tetap berlaku. Ini disokong lagi dari sumber yang dipercayai bahawa Bashar Al-Assad ( syiah nursairiyah ) meminta bantuan ketenteraan dari syiah Iran dan syiah dari Iraq serta syiah Lubnan (hizbullat) dalam menolong nya melawan mujahidin di Syria dan bantuan ini masih di salurkan sampai sekarang.





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

NEGARA SYAM.

NEGARA SYAM (JORDAN, PALESTIN,HEBRON, SYRIA) Negara Jordan menjadi tempat transit bagi Abuya sebelum meneruskan perjalanan ke negara negara lain. Jordan juga dikenali dengan bumi Anbiya. Jordan juga banyak meninggalkan kesan  peninggalan purba yang berusia  ribuan tahun. Ia banyak di Jordan atau dulu dikenali dengan negeri Syam. Wilayah Syam zaman kebangkitan pertama mengandungi Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria. Di era kebangkitan kali kedua Syam telah terpecah kepada empat negara. Ia dilakukan oleh penjajah. Kini terdapat negara Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria secara berasingan satu sama lain. Jordan era terkini dikenali dengan Kerajaan Hasyimiyah Jordan, (Hashemite Kingdom of Jordan) atau lebih dikenali dengan nama Jordan sahaja  merupakan sebuah negara Arab yang terletak di Asia Barat (dulu dianggap Timur Tengah) bersempadan dengan negara-negara Arab yang lain. Ia terletak pada koordinat 34-29 Utara 35-39 Timur iaitu di sebelah Barat La

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN.

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN. Allah telah mengkhabarkan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya bahawa Allah telah ‘set’kan satu Jadual Allah SWT untuk umat yang datang sesudah wafatnya Nabi akhir zaman. Itulah kasih sayang Allah dan Rasul-Nya kepada umat Islam, yang untuk mereka tidak ada lagi nabi dan rasul.Maka diceritakan lah perkara-perkara yang bakal terjadi sama ada yang positif atau negatif. Dengan mengetahui dan memahami jadual itu, umat Islam terpandu atau terpimpin untuk menghadapi dan menerima takdir yang bakal berlaku. Antara jadual yang dimaksudkan itu ialah, Rasulullah SAW bersabda: Yang artinya : "Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian sebagaima­na yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu. Kemudian berlakulah Zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat nya. Lalu berlakulah zaman

AGAMA NABI IBRAHIM.

AGAMA NABI IBRAHIM. Inti pati ayat: Al Qur’an ayat 123 surat 16 An Nahl, Kemudian Kami wahyukan kepadamu (Muhammad): "Ikutilah agama Ibrahim seorang yang hanif." dan bukanlah dia termasuk orang-orang yang mempersekutukan Tuhan. Al Qur’an ayat 39 surat 14 Ibrahim, Segala puji bagi Allah yang telah menganugerahkan kepadaku di hari tua (ku) Ismail dan Ishaq. Sesungguhnya Tuhanku, benar-benar Maha Mendengar (memperkenankan) do`a. Al Qur’an ayat 124 surat 2 Al Baqarah, Dan (ingatlah), ketika Ibrahim diuji Tuhannya dengan beberapa kalimat (perintah dan larangan), lalu Ibrahim menunaikannya. Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku akan menjadikanmu imam bagi seluruh manusia". Ibrahim berkata: "(Dan saya mohon juga) dari keturunanku". Allah berfirman: "Janji-Ku (ini) tidak mengenai orang-orang yang zalim". Al Qur’an ayat 71 surat 21 Al Anbiyaa’, Dan Kami selamatkan Ibrahim dan Luth ke sebuah negeri yang Kami telah memberkahinya untuk sekalian manusia. N