Langkau ke kandungan utama

TANDA HAMPIR KIAMAT

TANDA-TANDA KIAMAT.


Berikut adalah foto-foto salji yang turun antara Makkah - Madinah di pertengahan bulan Januari 2016 ini:

Berita ini adalah tanda tanda nyata bahwa kita sudah memasuki zaman akhir yang penuh dengan fitnah, dan juga salah satu Tanda tanda kiamat sudah semakin dekat. Hal ini sudah diramalkan 1500 tahun yang lalu oleh Rasulullah SAW dalam sabda beliau,

“Hari akhir tidak akan datang kepada kita, sampai dataran Arab sekali lagi menjadi dataran berpadang rumput dan dipenuhi dengan sungai-sungai (HR Muslim)."


Syaikh Syuraim, Salah satu Imam Masjidil Haram mengatakan, Salji merupakan komponen utama dalam pembentukan sungai dan tumbuhan. Turunnya salji di Jazirah Arab membuktikan kebenaran sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam. Perlu kita ketahui bahwa keadaan tanah di jazirah Arab terkenal begitu kering dan tandus, disertai dengan cuaca panas yang ekstrim. Arab yang terkenal sebagai negeri kering dan gersang kini dihujani salji sehingga membuat tanah di sana hijau dan subur.


Dan di pertengahan Januari 2016 ini, salji kembali turun di tanah Arab, tepatnya di pertengahan highway antara Makkah dan Madinah. Berdasarkan penelitian Profesor Alfred Kroner, seorang ahli geologi terkemuka dunia, dari Department Ilmu Bumi, Institut Geosciences, Johannes Gutenburg University, Mainz, Germany, menjelaskan bahwa Era Salju Baru (New Snow Age) sekarang ini telah dimulai, Salji dari kutub utara mulai merangkak dan perlahan-lahan bergeser ke arah Semenanjung Arab. Pada saat itu iklim dataran Arab berubah dan menjadi salah satu daerah yang paling subur dan hijau di muka bumi. Ini merupakan fakta sains yang tidak boleh dibantah.

( Bukit Magnet perjalanan Madinah Mekah ).

BUKIT MAGNET 
Penduduk asal Madinah sendiri menyebutnya sebagai "Manthaqotul Baido" (tanah putih). Jabal Magnet terletak kira-kira 60 kilometer dari Kota Madinah dengan lokasi kanan kiri terdapat perbukitan. Namanya memang tak sekenal tempat bersejarah lainnya yang ada di kota suci Madinah dan Makkah, seperti Jabal Uhud, Baqi’ Jabal Rahmah, dan lainnya. Namun, "Jabal Magnet" (Bukit Magnet) setiap tahun selalu dikunjungi jutaan manusia dari berbagai belahan dunia yang sedang menunaikan haji dan umrah. Mengimbau kembali ketika penulis sempat pergi ke "Manthaqotul Baido" tanah putih juga dikenali dengan bukit magnet.


Bukit Magnet, tempat dimana kenderaan seolah2 dpt mendaki tanpa bantuan mesin. Hamparan rata yg dikelilingi bukit2 di kiri kanan. Tanah menjadi daerah subur dgn tanaman2 kurmanya. Bukan hanya Bukit Magnet, Madinah juga memiliki struktur geologi lainnya yg cukup unik. Disebelah selatan dan timur kota anda akan melihat batuan2 hitam magma terhampar sangat luas. Pada abad-12 kota Madinah hampir terbakar magma panas merah membara yg keluar dari celah2 rekahan dari dlm bumi. 


Salah satu tanda kiamat ialah dengan kedatangan imam mahdi.
Dalam hadis2 akhir zaman, ada disebutkan tentang kejadian2 yang bakal berlaku hampir kepada munculnya Imam Al-Mahdi.

"Ummu Salamah r.a melaporkan bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: "Manusia akan berbalah setelah kewafatan seorang Khalifah. Seorang lelaki dari Madinah akan melarikan dirinya ke Mekah. Beberapa orang Mekah akan memaksa beliau agar menerima bai'ah (taat setia) mereka kepada beliau di antara


Rukun dan al-Maqam. Satu pasukan tentera dari Sham akan dihantar menentang beliau dan mereka akan ditelan bumi di Baida'; (padang pasir di antara Mekah dan Madinah). Apabila diketahui manusia, mereka datang berbondong dari Sham dan Iraq untuk membai';ah beliau. Kemudian muncul pula seorang dari Kaum Quraish yang ibunya dari suku Kalb, menentang beliau dan akan ditewaskan; peperangan tersebut dinamakan Perang Kalb. Mereka yang tidak menyaksikan ghanimah peperangan itu adalah malang. Al-Mahdi akan membahagi-bahagikannya dan memerintah mengikut Sunnah Baginda s.a.w. Kemudian beliau wafat dan Kaum Muslimin akan menyembahyangkan beliau." [ Riwayat Abu Daud, Kitab Al-Mahdi ].


Kemunculan Imam Mahdi akan di dahului oleh beberapa tanda-tanda sebagaimana yang disebutkan dalam beberapa hadist berikut:
Telah bersabda Rasullah SAW:Sungguh, Baitullah ini akan diserang oleh suatu pasukan, sehingga apabila pasukan tersebut telah sampai pada sebuah padang pasir, maka bagian tengah pasukan itu ditelan bumi. Maka berteriaklah pasukan bagian depan kepada pasukan bagian belakang, dimana kemudian semua mereka ditenggelamkan bumi dan tidak ada yang tersisa, kecuali seseorang yang selamat, yang akan mengabarkan tentang kejadian yang menimpa mereka. (HR. Muslim, Ahmad, Nasai, dan Ibnu Majah)


Justeru besar kemungkinan tentera yang diutus itu adalah dari syiah. Ini kerana syiah, walaupun dari keturunan parsi (bukan arab) mempercayai akan kedatangan imam Mahdi mesti dari imam mereka yang ke 12 ( imam syiah) dan upacara membai'ah imam Mahdi dari golongan sunni sudah tentu tidak dipersetujui dan ditentang sekeras-kerasnya oleh mereka.


Jika benar tentera syiah yang dihantar dari Syam untuk memerangi imam Mahdi, maka diyakini bahawa peperangan revolusi syria akan tetap berlaku. Ini disokong lagi dari sumber yang dipercayai bahawa Bashar Al-Assad ( syiah nursairiyah ) meminta bantuan ketenteraan dari syiah Iran dan syiah dari Iraq serta syiah Lubnan (hizbullat) dalam menolong nya melawan mujahidin di Syria dan bantuan ini masih di salurkan sampai sekarang.





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TETAMU ALLAH

MENJADI TETAMU ALLAH.

Tetamu Allah adalah satu gelaran sangat istemewa dalam Islam.  Allah dan Para Rasul sendiri memberikan layanan istemewa kepada tetamu. Dalam Islam wajib melayani tetamu yang datang bertamu ke tempat kita. Bagi umat Islam yang tahu kelebihan gelaran tersebut mereka akan berusaha dan memasang cita-cita untuk mendapat menjadi "Tetamu Allah ". Manusia di dunia ini dapat menjadi tetamu negara sebagai VIP itu pun manusia sudah rasa sangat berharga dan istemewa. Kerana menjadi tetamu VIP akan menerima layanan lima bintang. 

Betapalah apabila manusia kalau dapat menjadi tetamu Allah ia akan merasakan sepanjang hidupnya bahkan ia akan diberikan nilai sampai ke  Akhirat. "Pergi ke Makkatul Mukarramah tempat yang bersejarah. Manunaikan ibadah kemuncak rukun Islam yang lima Di sana umat Islam menjadi tetamu-tetamu Allah Kenalah menjaga adab-adabnya dengan sempurnanya". ( sedutan madah Abuya Imam Ashaari Muhammad At Tamimi ).

Satu istilah yang disebut oleh Allah d…

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.
(Sungai Dajlah).

Mengimbau kembali XPDC penulis ke Iraq melalui jalan darat dari Jordan pada 9 januari 1990. Menaiki kereta jenis GMC yang boleh memuatkan 9 penumpang. Kali ini penulis hendak kongsikan maklumat berkaitan dengan sejarah Sungai Furat dan Dajlah. Rujukan kebanyakkan dari risalah-risalah yang di terbitkan oleh kerajaan Iraq. Perjalanan darat dari Jordan ke Iraq mengambil masa 12 jam. Sepanjang perjalanan terlalu banyak sekatan tentera di dua buah negara tersebut. Terutamanya semasa berada di kawasan Iraq. Sejarah purba dan sejarah moden Iraq banyak berkaitan dengan sungai tersebut. Furat dan Dajlah merupakan antara sungai yang memiliki ikatan sejarah yang kuat dengan ajaran Islam. 

Sungai yang menjadi sumber mata air di Anatolia, Turki, dan bermuara di Teluk Persia itu berkali-kali disebutkan dalam berbagai hadis. Sungai Furat juga dikaitkan dengan Nabi dan rasul sebelum Nabi Muhammad SAW. Ia juga dikaitkan dengan tanda kiamat s…

ASAL USUL KAMPUNG DATUK KERAMAT.

PUSAT PENGAJIAN ABUYA PRAKTIKAL.
( Pasar Datuk Keramat dikaitkan dengan pasar Siti Khadijah Kelantan ).

BAGI warga kota, nama Kampung Datuk Keramat memang tidak asing lagi, bukan saja kerana ia antara kawasan perkampungan Melayu terbesar di ibu negara, tetapi ia juga adalah syurga makanan. Sebut saja makanan apa, pasti dapat dijumpai di situ.Begitu juga setiap kali kedatangan bulan Ramadan, Kampung Datuk Keramat bertukar wajah menjadi pesta makanan dengan ratusan gerai menjual pelbagai jenis makanan tempatan terutamanya di kawasan Pasar Datuk Keramat. Dalam kemeriahannya sebagai syurga makanan, ramai yang tidak tahu asal-usul nama penempatan ini. BH Plus menyingkap maksud di sebalik nama perkampungan ini. 

ABUYA memulakan jemaah pengajiannya di kampung Datuk Keramat. Ketika itu kumpulan pengajian Abuya dikenali dengan pengajian ".RUMAH PUTIH". Dipanggil rumah putih kerana rumah tersebut berwarna putih. Di markaz tersebut diadakan perjumpaan dikalangan ahli pengajian. Program tet…