Langkau ke kandungan utama

KEBANGKITAN AJAIB.



KEBANGKITAN YANG PELIK.

(Zikir Perdana di Malaysia)

Ketahuilah bahawa makin pesatnya perjuangan kebangkitan Islam makin tercabarlah musuh-musuh Islam
Kalau tercabar, mereka lagi akan mencabar. Umat Islam kena faham hal ini. Jadi mereka akan buat cabaran-cabaran samada halus atau pun kasar. Musuh ketat Islam adalah Yahudi. Kemudian Kristian. Selain itu yang ada ringan-ringan sahaja.

Musuh utama Islam disebutkan
Al-Quran dan Sunnah. Terbukti kalau kita baca sejarah. Yahudi telah sudah melakukan berbagai tipu daya terhad umat Islam.Sebab yang paling faham tentang Islam dan apa yang akan berlaku di akhir zaman adalah Yahudi. Padahal mereka musuh nombor satu umat Islam.Mereka pula cerdik-cerdik.
Dengan kecerdikan mereka bermusuh dengan umat Islam.

Sebelum kejayaan umat Islam akhir zaman, umat Islam sudah dikucar kacirkan, dan dipecah belahkan, sudah dilemahkan.Jadi jangan beranggapan bilaIslam sudah dekat menang kita rasa mahu rehat. Musuh akan buat tekanan lebih hebat lagi.Sama ada kita sedar atau tidak.Sama ada kita faham atau tidak.
Hal ini mesti kena ada dalam kepala umat Islam.

Umat Islam tidak boleh berjuang dengan senang-senang hati. Kena letakkan musuh didepan.Kalau begitu kali ini sebagai penjelasan saya tidak ceritakan bagaimana tipu daya yang telah dilakukan oleh Yahudi semenjak zaman Rasulullah hingga ke hari ini.
Mungkin banyak orang Islam tak
sedar, ulama pun tidak perasan tapi sebagai orang Islam yang berjuang mesti ambil tahu,mesti sedar, mesti faham bagaimana mereka bertindak.

Supaya orang Islam boleh hadapi dengan bijaksana. Melalui satu cara perjuangan yang berdisiplin, tersusun, sesuai bijaksananya musuh yang dihadapi seperti Yahudi.Jadi mari kita mengkaji tipu daya Yahudi sejak zaman dulu  hingga sekarang. Mereka sangat
berjaya. Sebenarnya kalau nak cerita semua kejahatan mereka tidak selesai dalam satu artikel.Tapi kita lihat satu aspek sahaja.

Kali ini kita akan hurai, ulas, bagaimana mereka berjaya hingga umat Islam terkeliru.Yahudi sangat faham umat
Islam tidak boleh lepas daripada ulama.
Sama ada umat Islam yang sayang atau tidak memang tidak boleh lepas daripada ulama. Apa bangsa pun tak boleh lepas dari ulama. Mereka perlukan ulama setidak-tidaknya untuk menjaga fardhu Ain, nikah kahwin, kenduri kendara harapkan doa ulama.

Ini Yahudi faham.Padahal kalau setakat itu saja keperluan umat Islam terhadap
ulama tidak memberikan kesan.
Tapi itupun Yahudi ambil tahu.
Yahudi ambil berat sehingga dia fikirkan bagaimanakah dia akan kucar-kacirkan peranan ulama agar umat Islam kucar kacir kerananya. Musuh gunakan ulama kucar-kacirkan umat Islam. Ada 5 golongan ulama yang mana sejarah mereka diputarbelitkan hinggakan masyarakat Islam terpengaruh
dengan putar-belit sejarah yang
digambarkan Yahudi.

Jadi haru-biru umat Islam. Yahudi suluh semua golongan ulama. Yang mana satu patut ditunjulkan.Mana satu ulama patut ditutup dan yang mana yang patut ditonjolkan. Yahudi putar-belit kan tentang mereka itu. Yahudi tahu adanya ulama mazhab, mujaddid, ahli-ahli sufi, ada ulama liberal, ada ulama fikir ilmu sains saja atau fikir falsafah. Bagaimana dia akan gunakan samada positif pada mereka atau negatif pada mereka.

Ulama roh mujahadahnya tinggi.
Serius dan istiqamah. Allah kurniakan kepada ulama rohani
sifat taqwa. Firman Allah:

Maksudnya: "Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, Allah akan lepaskan dia daripada masalah hidup.
(At Talaq 65:2).

Bermacam-macam Tuhan janjikan dalam Al Quranmereka yang memiliki sifat taqwa ini. Ini adalah janji Allah
yang pasti tepat dan pasti ditunaikan-Nya. Ia tidak terhingga nilainya yang tidak dapat ukur dengan mana-mana
mata wang di dunia ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

NEGARA SYAM.

NEGARA SYAM (JORDAN, PALESTIN,HEBRON, SYRIA) Negara Jordan menjadi tempat transit bagi Abuya sebelum meneruskan perjalanan ke negara negara lain. Jordan juga dikenali dengan bumi Anbiya. Jordan juga banyak meninggalkan kesan  peninggalan purba yang berusia  ribuan tahun. Ia banyak di Jordan atau dulu dikenali dengan negeri Syam. Wilayah Syam zaman kebangkitan pertama mengandungi Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria. Di era kebangkitan kali kedua Syam telah terpecah kepada empat negara. Ia dilakukan oleh penjajah. Kini terdapat negara Jordan, Palestin, Lubnan dan Syria secara berasingan satu sama lain. Jordan era terkini dikenali dengan Kerajaan Hasyimiyah Jordan, (Hashemite Kingdom of Jordan) atau lebih dikenali dengan nama Jordan sahaja  merupakan sebuah negara Arab yang terletak di Asia Barat (dulu dianggap Timur Tengah) bersempadan dengan negara-negara Arab yang lain. Ia terletak pada koordinat 34-29 Utara 35-39 Timur iaitu di sebelah Barat La

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN.

KEBANGKITAN ISLAM AKHIR ZAMAN. Allah telah mengkhabarkan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya bahawa Allah telah ‘set’kan satu Jadual Allah SWT untuk umat yang datang sesudah wafatnya Nabi akhir zaman. Itulah kasih sayang Allah dan Rasul-Nya kepada umat Islam, yang untuk mereka tidak ada lagi nabi dan rasul.Maka diceritakan lah perkara-perkara yang bakal terjadi sama ada yang positif atau negatif. Dengan mengetahui dan memahami jadual itu, umat Islam terpandu atau terpimpin untuk menghadapi dan menerima takdir yang bakal berlaku. Antara jadual yang dimaksudkan itu ialah, Rasulullah SAW bersabda: Yang artinya : "Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian sebagaima­na yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu. Kemudian berlakulah Zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat nya. Lalu berlakulah zaman

AGAMA NABI IBRAHIM.

AGAMA NABI IBRAHIM. Inti pati ayat: Al Qur’an ayat 123 surat 16 An Nahl, Kemudian Kami wahyukan kepadamu (Muhammad): "Ikutilah agama Ibrahim seorang yang hanif." dan bukanlah dia termasuk orang-orang yang mempersekutukan Tuhan. Al Qur’an ayat 39 surat 14 Ibrahim, Segala puji bagi Allah yang telah menganugerahkan kepadaku di hari tua (ku) Ismail dan Ishaq. Sesungguhnya Tuhanku, benar-benar Maha Mendengar (memperkenankan) do`a. Al Qur’an ayat 124 surat 2 Al Baqarah, Dan (ingatlah), ketika Ibrahim diuji Tuhannya dengan beberapa kalimat (perintah dan larangan), lalu Ibrahim menunaikannya. Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku akan menjadikanmu imam bagi seluruh manusia". Ibrahim berkata: "(Dan saya mohon juga) dari keturunanku". Allah berfirman: "Janji-Ku (ini) tidak mengenai orang-orang yang zalim". Al Qur’an ayat 71 surat 21 Al Anbiyaa’, Dan Kami selamatkan Ibrahim dan Luth ke sebuah negeri yang Kami telah memberkahinya untuk sekalian manusia. N