Langkau ke kandungan utama

JADUAL ALLAH UNTUK AKHIR ZAMAN.

YAHUDI DAN PEJUANG HAK TAHU RAHSIA AKHIR ZAMAN.




Theodor Herzl adalah salah seorang tokoh Yahudi yang mengasaskan fahaman Zionis moden pada kurun ke-19 dan bercita-cita membangunkan sebuah negara yang ditadbir oleh kaum Yahudi sendiri. Herzl sudah fikir kewujudan badan tertinggi yang bertanggungjawab terhadap hal-ehwal antarabangsa pada masanya dan pada masa sekarang, majlis dunia seperti Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu telah menggambarkan dan merealisasikan fikiran itu. Yahudi gagal memusnahkan kebangkitan Islam kali kedua kerana atas faktor janji Tuhan. Kalau tidak sudah lama mereka berjaya musnahkan.
Oleh kerana mereka berdepan dengan kebangkitan Islam kali kedua ,apa pun percaturan makan diri mereka semula. Hal ini mereka faham tetapi tetap hendak menentang Tuhan.


Kalau bukan atas faktor janji Tuhan semasa diawal kebangkitan sudah dimusnahkan. Namun Tuhan membela biarpun Yahudi usahakan melalui berbagai cara. Hasil dari kegagalan usaha mereka untuk memusnahkan perjuangan itu membuatkan Yahudi semakin yakin terhadap JADUAL ALLAH serta yakin akan kekalahan dipihak mereka. Yang tidak yakin hanyalah umat Islam. Kita yang pernah tahu turut menyumbang dalam menjadikan umat Islam ragu terhadap JADUAL ALLAH ini. Begitu juga terhadap Al Mahdi. Secara licik Yahudi melahirkan Al Mahdi palsu sebagai mana liciknya Yahudi melahirkan Mustapha Kamal Atatturk yang maha zalim itu. 


Hingga natijah dari ramainya Al Mahdi palsu maka Al Mahdi sebenarnya pun turut ditolak oleh umat Islam. Allah tetap ada cara untuk membenarkan jadualNya berlaku. Disinilah nanti musuh Allah gigit jari dan tepuk dahi, bagaimana ianya berlaku, mereka telah mengusahakan 1001 halangan dan cara namun terjadi juga jadual Allah ini. Kalau kita baca sejarah Firaun dalam Quran ternyata yang menggugat kuasanya Tuhan lahirkan bayi dari dalqm istana firaun sendiri.


Namun atas faktor janji Tuhan maka JADUAL ALLAh  serta Al Mahdi tetap muncul dan bakal menguasai dunia sekaligus mengalahkan Yahudi. Mengetahui situasi inilah maka Yahudi amat takut kepada dua perkara tersebut. Kerana melalui JADUAL ALLAH serta Al Mahdi inilah umat Islam akan membangunkan empayar kali kedua. Bumi penuh dengan keadilan, kemakmuran, aman dan sejahtera.


Setelah berjaya menamatkan cengkaman angkara kezaliman Yahudi. Kepada dua perkara inilah sumber kekuatan umat Islam yang bukan kekuatan lahiriah tetapi kekuatan rohaniah, karamah atau bantuan Allah. Cuba kita renungkan sejenak, Yahudi ada tempat bersandar kekuatan iaitu Amerika dan Presiden Amerika, dipihak umat Islam mahu bersandar kepada siapa? Mana pemimpin dan negara sandaran bagi umat Islam? 


Semua pemimpin dan negara-negara umat Islam telah dapat dijinakkan oleh Yahudi. Semuanya sudah djinakkan oleh Yahudi semenjak ratusan tahun yang lalu melalui berbagai cara terutamanya sistem ideologi yang sangat terpisah dari Tuhan. Akibatnya iman, taqwa, perpaduan dan syariat Tuhan amat terpinggir dari kehidupan umat Islam. Tuhan sudah tidak dibawa campur tangan dalam menghadapi kekuatan Yahudi. 


Ramainya jumlah umat Islam, minyak, kuasa beli, sumber asli semuanya tidak menjadi kekuatan untuk menentang Yahudi kerana tiada pemimpin, tiada iman,tiada taqwa dan tiada perpaduan. Lebih-lebih lagi amat jauh dari bantuan dan pertolongan Allah swt yang merupakan sumber kekuatan paling utama. Semua kekuatan itu, yakni bantuan dan pertolongan Allah.


Kepimpinan Islam , iman, taqwa dan perpaduan hanya akan dikembalikan oleh Pejuang itu sendiri. Mereka yang faham JADUAL dan Al Mahdi, dua perkara yang amat ditakuti juga amat dimusuhi oleh Yahudi. Bani Israel sudah pernah membunuh para Nabi. Maka tidak hairan mereka juga mahu membunuh Al Mahdi dan Para pejuang yang bersamanya. Malang sungguh umat Islam kerana turut sama memusuhinya.


Imam Mahdi adalah tokoh yang bakal menyelamatkan seluruh umat Islam. Kalau beginilah sikap umat Islam, kita sama-sama lihat Yahudi akan terus mengganas tanpa ada kuasa dunia dapat menghalangnya termasuk PBB. Semoga kita juga berusia panjang agar dapat melihat kebesaran Allah melalui Al Mahdi dan JADUAL ALLAH dan kebenaran Islam. Juga agar kita dapat melihat pengganas Zionis akan musnah dan akhirnya terbukti tidak ada apa yang Barat sebut sebagai pengganas Islam. Seluruh dunia akan berkata yang sebenar-benarnya pengganas ialah Zionis Israel.


ETNIK YANG AKAN TUHAN MUSNAHKAN.


Maksud Firman Allah SWT:
Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya. 
(Al-Israa' 17:16).


Tahun 2016 menyaksikan bagaimana Allah SWT memusnahkan penduduk sebuah negara di zaman moden dan teknologi ini. Kita melihat langsung kejadian bagaimana negara Israel Allah bakar dan musnahkan. Mereka terkejut dan dunia sejagat juga terkejut. Kejadian sebesar ini berlaku sangat ada kaitan apabila Tuhan hendak beri laluan kebenaran muncul dan Allah hendak menangkan kebenaran Islam. Bagaimana 'API MAJUSI yang ribuan tahun usianya tiba-tiba padam. Begitulah kuasa Tuhan bila masanya Allah bertindak semua terkejut.


Allah sangat perihatin terhadap umat yang di zalimi. Apa yang berlaku di Israel bukan setakat Tuhan bakar bumi tersebut sebagaimana dunia di kejutkan dengan kebakaran yang memusnahkan bumi Israel, bahkan selama ini Yahudi menutup berita tentang krisis sumber air takungannya di tasik galili semakin menyusut dan menurun sampai ke paras amat membimbangkan Israel. Bagi kita yang faham tentang peristiwa Dajal sangat ada hubungkait dengan tasik yang menjadi sumber negara itu.


Bahawa kali ini akan berlaku sekali lagi kebangkitan Islam.
Kejadian kebakaran di Israel dan penyusutan sumber air. Macam-macam usaha oleh pihak musuh Islam yang diterajui oleh Yahudi cuba memerangkap negara-negara di TIMUR TENGAH dan khususnya di Timur sasaran utamanya adalah Malaysia. Setiap kali cuba di kaitkan dengan Malaysia tetapi Allah lepaskan Malaysia daripada perangkap dan stratigi jahat musuh. Islam tidak akan kalah-kalah lagi kerana ini adalah giliran Islam yang tapaknya di Timur secara khususnya di Malaysia.








Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TETAMU ALLAH

MENJADI TETAMU ALLAH.

Tetamu Allah adalah satu gelaran sangat istemewa dalam Islam.  Allah dan Para Rasul sendiri memberikan layanan istemewa kepada tetamu. Dalam Islam wajib melayani tetamu yang datang bertamu ke tempat kita. Bagi umat Islam yang tahu kelebihan gelaran tersebut mereka akan berusaha dan memasang cita-cita untuk mendapat menjadi "Tetamu Allah ". Manusia di dunia ini dapat menjadi tetamu negara sebagai VIP itu pun manusia sudah rasa sangat berharga dan istemewa. Kerana menjadi tetamu VIP akan menerima layanan lima bintang. 

Betapalah apabila manusia kalau dapat menjadi tetamu Allah ia akan merasakan sepanjang hidupnya bahkan ia akan diberikan nilai sampai ke  Akhirat. "Pergi ke Makkatul Mukarramah tempat yang bersejarah. Manunaikan ibadah kemuncak rukun Islam yang lima Di sana umat Islam menjadi tetamu-tetamu Allah Kenalah menjaga adab-adabnya dengan sempurnanya". ( sedutan madah Abuya Imam Ashaari Muhammad At Tamimi ).

Satu istilah yang disebut oleh Allah d…

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.
(Sungai Dajlah).

Mengimbau kembali XPDC penulis ke Iraq melalui jalan darat dari Jordan pada 9 januari 1990. Menaiki kereta jenis GMC yang boleh memuatkan 9 penumpang. Kali ini penulis hendak kongsikan maklumat berkaitan dengan sejarah Sungai Furat dan Dajlah. Rujukan kebanyakkan dari risalah-risalah yang di terbitkan oleh kerajaan Iraq. Perjalanan darat dari Jordan ke Iraq mengambil masa 12 jam. Sepanjang perjalanan terlalu banyak sekatan tentera di dua buah negara tersebut. Terutamanya semasa berada di kawasan Iraq. Sejarah purba dan sejarah moden Iraq banyak berkaitan dengan sungai tersebut. Furat dan Dajlah merupakan antara sungai yang memiliki ikatan sejarah yang kuat dengan ajaran Islam. 

Sungai yang menjadi sumber mata air di Anatolia, Turki, dan bermuara di Teluk Persia itu berkali-kali disebutkan dalam berbagai hadis. Sungai Furat juga dikaitkan dengan Nabi dan rasul sebelum Nabi Muhammad SAW. Ia juga dikaitkan dengan tanda kiamat s…

ASAL USUL KAMPUNG DATUK KERAMAT.

PUSAT PENGAJIAN ABUYA PRAKTIKAL.
( Pasar Datuk Keramat dikaitkan dengan pasar Siti Khadijah Kelantan ).

BAGI warga kota, nama Kampung Datuk Keramat memang tidak asing lagi, bukan saja kerana ia antara kawasan perkampungan Melayu terbesar di ibu negara, tetapi ia juga adalah syurga makanan. Sebut saja makanan apa, pasti dapat dijumpai di situ.Begitu juga setiap kali kedatangan bulan Ramadan, Kampung Datuk Keramat bertukar wajah menjadi pesta makanan dengan ratusan gerai menjual pelbagai jenis makanan tempatan terutamanya di kawasan Pasar Datuk Keramat. Dalam kemeriahannya sebagai syurga makanan, ramai yang tidak tahu asal-usul nama penempatan ini. BH Plus menyingkap maksud di sebalik nama perkampungan ini. 

ABUYA memulakan jemaah pengajiannya di kampung Datuk Keramat. Ketika itu kumpulan pengajian Abuya dikenali dengan pengajian ".RUMAH PUTIH". Dipanggil rumah putih kerana rumah tersebut berwarna putih. Di markaz tersebut diadakan perjumpaan dikalangan ahli pengajian. Program tet…