Langkau ke kandungan utama

AMERIKA DI KEPONG TENTERA TUHAN.

.


Dalam beberapa minggu terakhir, bencana demi bencana melanda wilayah benua Amerika. Setelah sebelumnya Texas diporak-porandakan topan Harvey, kini wilayah Karibia dan Florida dilanda Taufan Irma, menyusul di belakangnya adalah taufan Jose dan taufan Katia.Diberitakan Reuters, Rabu (6/9), taufan Katia adalah yang paling ringan di antara taufan-taufan lain. Katia masuk dalam kategori 1, yang terlemah dari 5 kategori kecepatan angin topan, berdasarkan Pusat Taufan Nasional (NHC) yang berpusat di Miami, Florida.Katia yang berkecepatan angin 121 km per jam melintasi sebelah timur pelabuhan Tampico, teluk Meksiko , pada Rabu malam. Laju Katia diperkirakan mengarah ke Amerika Serikat, memicu hujan deras di negara-negara bagian di timur. Sementara ancaman taufan Jose datang dari kepulauan Lesser Antilles di Karibian. 


Taufan berkategori 3 ini juga mengancam dataran Amerika Syarikat dalam beberapa hari ke depan. Dua minggu terakhir menjadi mimpi buruk bagi warga Amerika. Mereka dihantam dua badai dan gempa bumi besar yang disusul tsunami. Badai Harley melumpuhkan kegiatan di Texas, Amerika Serikat, membuat lebih dari 1.000 orang mengungsi mencari tempat berlindung. Meski badai sudah berlalu, namun jejak badai masih menyisakan trauma. Banjir besar juga menggenangi seluruh kota.Tak lama berselang muncul badai Irma yang menghantam Karibia. Badai Irma yang menghantam sejumlah negara di Kepulauan Karibia sejak Rabu (6/9) lalu, telah melewati Republik Dominika ke Republik Haiti pada Kamis (7/9). Sedikitnya 10 orang meninggal dunia akibat badai ini. Gempa berkekuatan 8,1 magnitudo juga mengguncang pantai selatan Meksiko, Kamis (8/9) malam waktu setempat. Dari data sementara korban meninggal akibat gempa tersebut ada sebanyak 58 orang.


Kita pernah diceritakan melalui jalan sejarah bagaimana Tuhan pernah bertindak ke atas manusia di dalam beberapa siri seperti berikut :-
1) Tuhan pernah membanjirkan keseluruhan mukabumi ini dengan air 
sehingga tiada apa-apa pun yang selamat kecuali mereka yang berada bersama-sama di atas bahtera Nabi Noh AS. Yang mati lemas ketika itu termasuklah anak kepada Nabi Noh AS sendiri.
2) Tuhan pernah mengarahkan malaikat menelungkupkan negeri yang didiami oleh umat Nabi Lut hingga kini kesan daripada bala Tuhan itu boleh dilihat pada laut Mati di mana tiada satu hidupan pun boleh hidup di dalamnya.


3) Tuhan pernah manghantar sekawan burung-burung yang membawa batu-batu daripada neraka , di mana batu-batu tersebut telah memusnahkan tentera bergajah Abrahah yang cuba untuk memerangi Mekah kerana dendam. 4) Tuhan pernah menghantar Taufan dan Ribut yang tidak terhingga kekuatannya sehingga hampir seluruh negeri di Amerika Syarikat di bawah paras air serta memusnahkan harta benda yang berjumlah berbillion dollar Amerika..


Demikianlah sebahagian kecil cerita-cerita bencana yang menimpa manusia di atas muka bumi ini pada zaman dahulu sehinggalah kezaman moden ini. Yang nampak jelas pada pemerhatian kita ialah Tuhan turunkan sesuatu bencana itu ke atas manusia kerana mereka telah mengundang kemurkaan Tuhan yang Maha Dahsyat itu pada diri mereka. Maka Tuhan bertindak menggunakan tentera-tenteraNya. Samada dengan angin, air, bumi, mahupun binatang yang melata. 


Semuanya Tuhan gerakkan untuk menghukum manusia yang sudah terlalu engkar dan zalim, lalu dengan itu Tuhan matikan mereka dengan pelbagai cara sebagai iktibar kepada manusia di kemudian hari. Namun tak ramai yang mahu mengambil iktibar daripada peristiwa yang telah berlaku samada yang diceritakan daripada sejarah, mahupun yang dilihat dengan matakepala sendiri. Manusia terus-terusan menganggap kesemua itu adalah bencana alam semulajadi. Tak ada kait-mengait dengan bala dari Tuhan. Tidak langsung menyebut murka Tuhan telah menimpa mereka. 


Sekarang masyarakat dunia sedang menyaksikan bagaimana kemusnahan dan keruntuhan total yang berlaku kepada Barat. Dengan kejadian tersebut dunia kembali mengingati panduan dan buah fikiran yang pernah dilontarkan oleh Abuya melalui buku dan ceramah yang pernah dikongsikan. Dunia kembali mencari jalan penyelesaian, jalan keluar daripada masalah dunia, yang hakikatnya dibuat oleh tangan-tangan manusia itu sendiri. Terpaksalah samada suka atau terpaksa, manusia kembali kepada panduan yang Allah SWT berikan kepada Rasul-Nya melalui Al-Quran dan Al-Hadis.


Hakikatnya inilah rancangan Allah kepada umat akhir zaman. Yahudi dan konconya merancang kejatuhan empayar mereka sendiri. Konon hendak beritahu dunia bahawa mereka merancang segala-galanya atas muka bumi ini. Banyak teori-teori konspirasi mengkhabarkan rancangan yahudi dan barat ratusan tahun lepas menjadi nyata kini. Seolah-oleh mereka hebat, hakikatnya mereka dalam Makar Allah, dalam tipudaya dan helah Allah Taala. Samada mereka mahu mengakui atau tidak, rancangan mereka sebenarnya rancangan Allah SWT berada diatas rancangan mereka.


وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya. (Ali'Imraan 3:54)

Sebenarnya apa yang dilakukan oleh Yahudi dalam perancangannya iaitu New World Order telah makan diri sendiri. Semua perancangan dan strategi telah meleset dan gagal. Mereka harus sedar bahawa mereka bukan berdepan dengan jadual manusia, tetapi mereka berdepan dengan JADUAL ALLAH. Telah Allah berikan masa dan tempoh untuk mereka berkuasa dan berbuat sesuka hati mereka, kini tibalah masanya pula untuk orang lain menggantikan mereka. Maksud firman Tuhan:

Dan masa (kejayaan dan kehancuran) itu, Kami pergilirkan di antara manusia (agar mereka mendapat pelajaran) dan agar Allah membedakan orang-orang yang beriman (dengan orang-orang kafir) dan agar sebagian kamu dijadikan-Nya (gugur sebagai) syuhada'. (Ali Imran, 3:140).


Yahudi telah melakukan kemuncak kezalimannya. Apa yang sedang berlaku di Barat hanyalah menyempurnakan kemurkaan Tuhan terhadapnya. Berapa banyak negara yang dizalimi selama ini. Kezalimannya itu lagi banyak dan dahsyat kezalimannya, lagi bertambah murka Tuhan kepadanya. Makin dia zalim makin bertambah geramnya, makin bertambah dendam kesumatnya, makin tidak puas hatinya. Sudah zalim, mahu lebih zalim lagi. Dia tidak puas dimurka Tuhan.


Mereka tahu bahawa mereka 'berperang' dengan Allah SWT. Kerana Allah tidak ikut kehendak mereka, tidak lagi memuliakan dan berikan keistimewaan mereka kerana kejahatan dan kezaliman mereka kepada umat manusia, khususnya kepada para rasul dan nabi sebelumnya. Betapa ramainya para nabi dan rasul yang dimusuhi mereka, malah ada yang dibunuh mereka!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TETAMU ALLAH

MENJADI TETAMU ALLAH.

Tetamu Allah adalah satu gelaran sangat istemewa dalam Islam.  Allah dan Para Rasul sendiri memberikan layanan istemewa kepada tetamu. Dalam Islam wajib melayani tetamu yang datang bertamu ke tempat kita. Bagi umat Islam yang tahu kelebihan gelaran tersebut mereka akan berusaha dan memasang cita-cita untuk mendapat menjadi "Tetamu Allah ". Manusia di dunia ini dapat menjadi tetamu negara sebagai VIP itu pun manusia sudah rasa sangat berharga dan istemewa. Kerana menjadi tetamu VIP akan menerima layanan lima bintang. 

Betapalah apabila manusia kalau dapat menjadi tetamu Allah ia akan merasakan sepanjang hidupnya bahkan ia akan diberikan nilai sampai ke  Akhirat. "Pergi ke Makkatul Mukarramah tempat yang bersejarah. Manunaikan ibadah kemuncak rukun Islam yang lima Di sana umat Islam menjadi tetamu-tetamu Allah Kenalah menjaga adab-adabnya dengan sempurnanya". ( sedutan madah Abuya Imam Ashaari Muhammad At Tamimi ).

Satu istilah yang disebut oleh Allah d…

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.
(Sungai Dajlah).

Mengimbau kembali XPDC penulis ke Iraq melalui jalan darat dari Jordan pada 9 januari 1990. Menaiki kereta jenis GMC yang boleh memuatkan 9 penumpang. Kali ini penulis hendak kongsikan maklumat berkaitan dengan sejarah Sungai Furat dan Dajlah. Rujukan kebanyakkan dari risalah-risalah yang di terbitkan oleh kerajaan Iraq. Perjalanan darat dari Jordan ke Iraq mengambil masa 12 jam. Sepanjang perjalanan terlalu banyak sekatan tentera di dua buah negara tersebut. Terutamanya semasa berada di kawasan Iraq. Sejarah purba dan sejarah moden Iraq banyak berkaitan dengan sungai tersebut. Furat dan Dajlah merupakan antara sungai yang memiliki ikatan sejarah yang kuat dengan ajaran Islam. 

Sungai yang menjadi sumber mata air di Anatolia, Turki, dan bermuara di Teluk Persia itu berkali-kali disebutkan dalam berbagai hadis. Sungai Furat juga dikaitkan dengan Nabi dan rasul sebelum Nabi Muhammad SAW. Ia juga dikaitkan dengan tanda kiamat s…

ASAL USUL KAMPUNG DATUK KERAMAT.

PUSAT PENGAJIAN ABUYA PRAKTIKAL.
( Pasar Datuk Keramat dikaitkan dengan pasar Siti Khadijah Kelantan ).

BAGI warga kota, nama Kampung Datuk Keramat memang tidak asing lagi, bukan saja kerana ia antara kawasan perkampungan Melayu terbesar di ibu negara, tetapi ia juga adalah syurga makanan. Sebut saja makanan apa, pasti dapat dijumpai di situ.Begitu juga setiap kali kedatangan bulan Ramadan, Kampung Datuk Keramat bertukar wajah menjadi pesta makanan dengan ratusan gerai menjual pelbagai jenis makanan tempatan terutamanya di kawasan Pasar Datuk Keramat. Dalam kemeriahannya sebagai syurga makanan, ramai yang tidak tahu asal-usul nama penempatan ini. BH Plus menyingkap maksud di sebalik nama perkampungan ini. 

ABUYA memulakan jemaah pengajiannya di kampung Datuk Keramat. Ketika itu kumpulan pengajian Abuya dikenali dengan pengajian ".RUMAH PUTIH". Dipanggil rumah putih kerana rumah tersebut berwarna putih. Di markaz tersebut diadakan perjumpaan dikalangan ahli pengajian. Program tet…