Langkau ke kandungan utama

TAUFAN MUSNAHKAN FLORIDA.

TENTERA TUHAN MUSNAHKAN FLORIDA.


GABENOR Florida memberi amaran seluruh penduduk negeri itu berkemungkinan perlu dipindahkan menjelang ketibaan Taufan Irma yang dijangka Ahad ini, selepas taufan itu meranapkan beberapa pulau di Carribbean menyebabkan 19 terbunuh. Pada masa yang sama, Taufan Jose yang berada di belakang Irma (angin selaju 250 km/j) kini kini meningkat ke kategori empat dengan angin selaju 200 kilometer sejam dan gabungan kedua-dua taufan itu boleh membawa kemusnahan besar-besaran. Berukutan itu, Gabenor Rick Scott mahu 20 juta penduduk Florida yang kini huru-hara dengan semua kedai kehabisan barangan serta deretan panjang kenderaan di stesen minyak, termasuk orang ramai beratur panjang membawa botol dan bekas untuk membeli minyak. Jalan raya juga sesak dengan kenderaan orang ramai keluar dari Florida. 5.6 juta orang di pindahkan dari Florida kerana terlibat dengan taufan Irma.


HAVANA: Taufan Irma mula membadai Cuba dengan membawa angin kencang yang meragut 21 nyawa serta menyebabkan kemusnahan teruk di negara itu ketika bergerak ke arah Florida semalam.MIrma, antara taufan Atlantik terkuat sejak seabad lalu, dijangka melanda Florida pagi esok dengan membawa bersama angin pemusnah kuat dan ancaman banjir ke negeri keempat paling ramai penduduk di Amerika itu. Usaha pemindahan terbesar dalam sejarah termasuk penduduk di sekitar Miami itu menjadi sukar akibat lebuh raya sesak, kekurangan bekalan minyak selain cabaran memindahkan warga emas dari destinasi pilihan persaraan itu.

Ribut itu diramal semakin kuat dan akan membadai Florido Keys sebagai taufan kategori lima iaitu tahap taufan terkuat menurut Pusat Taufan Nasional dengan kelajuan angin kira-kira 258 kilometer sejam. Menurut Agensi Pengurusan Kecemasan Persekutuan (FEMA), Amerika Syarikat hanya pernah menyaksikan tiga ribut kategori lima sejak 1981. Katanya, taufan Irma adalah lebih besar berbanding taufan Andrew yang menjadi taufan kategori lima terakhir pernah melanda Amerika Syarikat pada 1992. - Reuters


“Taufan itu amat kuat dan bahaya. Jangan sesekali abaikan arahan pemindahan. “Ingat, kita boleh membina kembali rumah yang musnah namun kita tak boleh membina kembali nyawa. “Semua penduduk Florida perlu bersedia untuk dipindahkan,” kata Scott.
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 8 September 2017 @ 11:40 PM;
sumber; Berita Terdahulu @ 7/9/2017 Setiap hari sejak 4 tahun lalu, Amerika mengebom ke atas kaum Muslimin di Syria dan Iraq dengan pelbagai jenis bom dan di antaranya ialah bom fosforus putih yang diharamkan oleh PBB.


Firman Allah:

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).
(Ar-Room,30:41).


Kemajuan teknologi seperti internet merupakan senjata dua mata satu pendekatan yang mempunyai dua wajah yang bertentangan; dalamnya ada unsur peruntuh dan membina,memati dan menghidup, petunjuk hidayah dan godaan. Dan cara bagaimana ia digunakan adalah garis pemisah antara keduanya. Kita menyaksikan bagaimana kapal terbang tempur mempunyai teknologi tinggi memuntahkan bom bom dari udara sewaktu  perang Telok dari udara, berapa ramai orang awam yang tidak berdosa terbunuh dan bangunan bangunan awam rosak dan musnah.


Yahudi sangat sedar bila umat Islam rohnya terhubung dengan Allah dan Rasul, mereka takkan dapat dilemahkan. Rasul ketika saat hendak menghembuskan nafasnya yang terakhir menyebut; "umatku, umatku, umatku". Ertinya selagi umat Islam terhubung rohnya atau hatinya dengan Nabinya, selama itu akan mendapat kekuatan roh Nabinya. Bila kita memilik Nabi, ertinya kita memiliki pemimpin, memiliki ibu dan ayah tempat mengadu, memiliki kawan untuk berkongsi dan berbincang masalah yang dihadapi.


Rasanya tidak keterlaluan jika kita katakan bahawa internet mempunyai daya tarikan, keberkesanan, mudah dicapai, dilayari dan bersifat interaktif yang menjadikan ia alat terkini dari segi kesan dan ruang cakupan. Ia meliputi parabola tanpa sekatan dan tandingan. Ia boleh dijadikan wadah untuk orang Islam menegakkan hujah kebenaran ke atas manusia dengan menyebarkan Islam dan menyampaikan dakwahnya kepada seluruh manusia di seluruh pelusuk alam. 

Maksud firman Allah swt : 

"Maka janganlah engkau dihalangi daripada mempercayainya oleh orang yang tidak beriman kepadanya serta ia menurut hawa nafsunya; kerana dengan itu engkau akan binasa. (Melayu)" Supaya tidak menjadi hujah terhadap Allah selepas kedatangan Rasul-rasul" ( an-nisa,4:165 ).

Maksud firmanNya lagi:

"dan begitulah kami jadikan kamu umat pertengahan supaya kamu menjadi saksi kepada manusia dan rasul menjadi saksi kepada kamu" ( ( al-baqarah,2:143 ).


Manakala dari sudut perniagaan pula satu kajian menunjukkan bahawa sejumlah pembelian bahan lucah melalui internet mencecah 18 billion dolar. Ini mendorong pengkaji Steve Waters berkata dalam komentarnya terhadap bencana ini: " biasanya pelayaran internet bermula dengan mencuba-cuba kemudian ia berlarutan menjadi penagihan dan disertai dengan kesudahan yang sangat berbahaya" Semua itu perlu diletakkan dalam perkiraan apabila berbicara tentang internet, melayarinya dan berinteraksi dengannya. Seseorang yang melayari internet pastikan niat dengan betul dengan menetapkan terlebih dahulu niat sebelum melayarinya. Orang yang melayari internet sebagai alat untuk berhibur akan lupa diri.


Tanpa disedari terheret kepada kematiannya dalam keadaan ia tidak menyedarinya. Kemudian duduk dihadapan internet dalam tempoh yang lama akan mensia-siakan umur dan kehidupannya. Mereka juga akan mengabaikan tugas dan tuntutan untuk mendapatkan kebahagian di dunia dan akhirat. Satu kajian yang disiarkan oleh majalah Time menunjukkan bilangan laman seks mencecah angka 650 juta laman pada tahun 1998 dan dianggarkan akan sampai 8 billion pada tahun 2002. salah satu laman ini mengandungi 300 000 gambar lucah dan telah dihantar lebih satu bilion kali. 


Untuk merealisasikan kebersamaan ini seseorang perlu mengekang nafsunya daripada hawa dan penyesatannya. Hawa harus ditolak dan nafsu sepatutnya dibimbing untuk menaiki tangga kesempurnaan, meninggalkan kealpaan, mengalahkan was-was, dan mengatasi anjakan-anjakan syahwat. Kemudian dengan memelihara rasa 'muraqobah' dan 'muhasabah' serta mengekang nafsu dengan keazaman dan dipaksa dengan pekerti dan akhlak yang mulia apatah lagi dizaman yang penuh dengan fitnah dan keajaiban ini.  Sepertimana yang pernah diberi amaran dan ingatan oleh Rasulullah saw secara khusus mengenai zaman tersebut dimana orang siuman dianggap gila, perkara makruf dianggap mungkar dan perkara mungkar dianggap makruf. 


"Apabila dunia hampir kiamat akan berlaku fitnah seperti potongan malam yang gelap,fitnah seperti kepulan asap,dalam situasi itu hati manusia akan mati seperti matinya tubuh badan mereka,mereka beriman pada pagi hari dan kufur pada waktu petang, beriman pada waktu petang kufur pada waktu pagi. Antara mereka ada puak yang menjual akhlak dan agama meraka dengan habuan dunia. " ( Riwayat Ahmad ).

Islam akan kuat dari sebelah Timur. Ketika proses kehancuran kebatilan berlaku di Timur Tengah, proses pembinaan Islam rancak berlaku di Asia Tenggara hingga tempiasnya tersebar di mana-mana.Baitul Maqdis, bandar suci rebutan tiga agama, Yahudi, Kristian, Islam. Detik kedatangan Penyelamat untuk membebaskannya sudah semakin hampir. Akan bergemalah semula keadilan, keamanan dan kemakmuran sejagat…


Penyelamat itu : Para Yahudi sangat yakin dan percaya kerana mereka mengkajinya dengan penuh teliti. Yang tidak yakin hanyalah umat Islam. Para ulama turut menyumbang dalam menjadikan umat Islam ragu terhadap kedatangannya. Secara licik Yahudi melahirkan Al Mahdi palsu sebagai mana liciknya Yahudi melahirkan Mustapha Kamal Atatturk yang maha zalim itu. Hingga natijah dari ramainya Al Mahdi palsu maka Al Mahdi sebenarnya pun turut ditolak oleh umat Islam.


Amerika Syarikat tidak mampu berdepan dengan tentera Tuhan iaitu taufan Irma yang melanda Florida. Dengan pencapaian teknologi dan berapa banyak dengan teknologi yang dikuasai Amerika Syarikat memusnahkannya kembali.  Kita yang berpeluang ke negara Barat yang kononnya tinggi teknologinya tetapi akhirnya masyarakat mereka banyak dilanda dengan sakit jiwa dan musnahkan diri sendiri tanpa orang lain yang memusnahkan. Mereka bunuh diri mereka sendiri bukan orang lain yang membunuhnya.


Kita berdoa kepada Allah swt agar diberikan kebaikan masa dan kebaikan mereka yang hidup pada zaman ini. Kita berlindung kepada Allah dari kejahatan zaman dan kejahatan mereka yang hidup pada zaman ini. Ya Allah maafkanlah kami, ampunkanlah kami, perelokkan kesudahan kami, dan pastikan pada waktu kematian kami, kami sedang melakukan kebaikan dan amal soleh. amin ya rabbalamin.. 







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TETAMU ALLAH

MENJADI TETAMU ALLAH.

Tetamu Allah adalah satu gelaran sangat istemewa dalam Islam.  Allah dan Para Rasul sendiri memberikan layanan istemewa kepada tetamu. Dalam Islam wajib melayani tetamu yang datang bertamu ke tempat kita. Bagi umat Islam yang tahu kelebihan gelaran tersebut mereka akan berusaha dan memasang cita-cita untuk mendapat menjadi "Tetamu Allah ". Manusia di dunia ini dapat menjadi tetamu negara sebagai VIP itu pun manusia sudah rasa sangat berharga dan istemewa. Kerana menjadi tetamu VIP akan menerima layanan lima bintang. 

Betapalah apabila manusia kalau dapat menjadi tetamu Allah ia akan merasakan sepanjang hidupnya bahkan ia akan diberikan nilai sampai ke  Akhirat. "Pergi ke Makkatul Mukarramah tempat yang bersejarah. Manunaikan ibadah kemuncak rukun Islam yang lima Di sana umat Islam menjadi tetamu-tetamu Allah Kenalah menjaga adab-adabnya dengan sempurnanya". ( sedutan madah Abuya Imam Ashaari Muhammad At Tamimi ).

Satu istilah yang disebut oleh Allah d…

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.

KEAJAIBAN SUNGAI FURAT DAN DAJLAH TANDA KIAMAT.
(Sungai Dajlah).

Mengimbau kembali XPDC penulis ke Iraq melalui jalan darat dari Jordan pada 9 januari 1990. Menaiki kereta jenis GMC yang boleh memuatkan 9 penumpang. Kali ini penulis hendak kongsikan maklumat berkaitan dengan sejarah Sungai Furat dan Dajlah. Rujukan kebanyakkan dari risalah-risalah yang di terbitkan oleh kerajaan Iraq. Perjalanan darat dari Jordan ke Iraq mengambil masa 12 jam. Sepanjang perjalanan terlalu banyak sekatan tentera di dua buah negara tersebut. Terutamanya semasa berada di kawasan Iraq. Sejarah purba dan sejarah moden Iraq banyak berkaitan dengan sungai tersebut. Furat dan Dajlah merupakan antara sungai yang memiliki ikatan sejarah yang kuat dengan ajaran Islam. 

Sungai yang menjadi sumber mata air di Anatolia, Turki, dan bermuara di Teluk Persia itu berkali-kali disebutkan dalam berbagai hadis. Sungai Furat juga dikaitkan dengan Nabi dan rasul sebelum Nabi Muhammad SAW. Ia juga dikaitkan dengan tanda kiamat s…

ASAL USUL KAMPUNG DATUK KERAMAT.

PUSAT PENGAJIAN ABUYA PRAKTIKAL.
( Pasar Datuk Keramat dikaitkan dengan pasar Siti Khadijah Kelantan ).

BAGI warga kota, nama Kampung Datuk Keramat memang tidak asing lagi, bukan saja kerana ia antara kawasan perkampungan Melayu terbesar di ibu negara, tetapi ia juga adalah syurga makanan. Sebut saja makanan apa, pasti dapat dijumpai di situ.Begitu juga setiap kali kedatangan bulan Ramadan, Kampung Datuk Keramat bertukar wajah menjadi pesta makanan dengan ratusan gerai menjual pelbagai jenis makanan tempatan terutamanya di kawasan Pasar Datuk Keramat. Dalam kemeriahannya sebagai syurga makanan, ramai yang tidak tahu asal-usul nama penempatan ini. BH Plus menyingkap maksud di sebalik nama perkampungan ini. 

ABUYA memulakan jemaah pengajiannya di kampung Datuk Keramat. Ketika itu kumpulan pengajian Abuya dikenali dengan pengajian ".RUMAH PUTIH". Dipanggil rumah putih kerana rumah tersebut berwarna putih. Di markaz tersebut diadakan perjumpaan dikalangan ahli pengajian. Program tet…